Nomaden - Reisebutikken

FAQ (ofte stilte spørsmål)

Her finner du svar på mange av de ofte stilte spørsmålene.

Handle på nomaden.no

1. Hvordan oppretter jeg en brukerprofil og handler på nomaden.no?

Under ditt første kjøp kan du velge å lagre din informasjon og opprette et passord. På denne måten kan du enkelt hente frem igjen opplysningene neste gang du skal foreta et kjøp. Les for øvrig en enkel steg-for-steg veiledning her.

2. Jeg har glemt passordet mitt – kan dere hjelpe meg?

Dersom du har glemt passordet ditt, kan du enkelt få nytt ved å trykke «Glemt passord?» i kassen.

3. En vare i handlekurven ble utsolgt før jeg kom til kassen. Hvordan er dette mulig?

Varene du legger i handlekurven blir lagret, men ikke reservert, i 7 dager. Av denne grunn kan du oppleve at produktet er utsolgt når du kommer til kassen. For å sikre deg et produkt anbefaler vi at du gjennomfører hele kjøpsprosessen når du har lagt produktet/produktene i handlekurven.

4. Hvor skriver jeg inn rabattkoden min når jeg handler?

I handlekurven på høyre side finner du et eget felt som heter «Bruk rabattkode». Trykk her og skriv så inn koden i det hvite feltet som dukker opp. Trykk «Bruk» for å aktivere koden og se rabatten fratrukket.

5. Hvilke kort aksepteres og er mine opplysninger trygge?

Vi aksepterer Visa og MasterCard. Vår betalingsløsning, Klarna, er valgt nettopp på grunn av den høye sikkerheten. Les mer om vår betalingsløsning her.

6. Når blir beløpet trukket fra kortet mitt?

Vi reserverer beløpet på kortet umiddelbart, men kortet belastes ikke før forsendelsen forlater vårt lager.

7. Hvordan avbestiller eller endrer jeg en bestilling?

Vi har kort behandlingstid på ordre i nettbutikken, og etter 24 timer vil det ikke være mulig å foreta endringer eller avbestillinger på en ordre. Før dette kontakter du oss på nettbutikken@nomaden.no eller på telefon 23131415, så kan vi i mange tilfeller hjelpe deg.

8. Hvor mye koster frakt i Nomadens nettbutikk?

Vi har fri frakt og retur i Norge. Les for øvrig mer om våre kjøpsbetingelser her.

9. Hva er leveringstiden på en bestilling?

For levering i Norge, bør din bestilling være levert i løpet av 5-7 virkedager etter mottatt ordrebekreftelse, forutsatt at vi har varen(e ) på lager og det ikke er forsinkelser i postgangen. Vær oppmerksom på at rundt høytider og ferier vil det kunne påløpe noe ekstra leveringstid. Les mer om levering og frakt her.

10. Hvor er pakken min?

På fakturaen du mottar per e-post står pakkens sendingsnummer oppført i høyre kolonne. Dette nummeret kan spores på www.posten.no

11. Hvordan returnerer/reklamerer jeg på et produkt fra Nomaden?

Dersom produktet er kjøpt gjennom vår nettbutikk, finner du informasjon om retur- og reklamasjonsrutiner her. Er derimot produktet kjøpt via en forhandler, ber vi deg ta kontakt med butikken du kjøpte produktet for videre hjelp.

12. Hva skjer dersom jeg returnerer en eller flere varer?

Dersom du returnerer ubrukte varer, vil totalbeløpet bli refundert til kortet ditt. Les for øvrig mer om bytte og retur her.

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV!

Få med deg tilbud, nyheter og artige ting som skjer hos oss.

circle-arrow-up